Snelle en Succesvolle Online Marketing voor Juristen die geen grijze muis meer willen zijn
De trucs van een #kutjurist om meer en leukere cliënten aan te trekken, zonder budget
- Ontdek hoe je zonder marketingkennis snel en succesvol zichtbaar en vindbaar wordt
- Trek gemakkelijk de leukste cliënten aan
- Zonder budget moeiteloos je concurrenten aftroeven en voorbijstreven.
Voor juristen die saaie diensten te verkopen hebben.
Je wil meer cliënten, leukere cases en opdrachten, beter werk en voor een goed tarief. Je werkt er hard voor, maar behaalt niet de juiste resultaten. Veel tijd gaat naar kennismakingsgesprekken met mensen die nooit cliënt worden of maar een kleine opdracht te vergeven hebben. Te vaak blijkt een cliënt een zeikerd te zijn voor wie je het nooit goed genoeg doet, terwijl jij toch eigenlijk beter werk levert dan je concullega’s. Al zul je natuurlijk nooit zo praten over cliënten.
Je probeert wel wat met blogs en social media, maar het trekt maar geen nieuwe bezoekers aan, laat staan cliënten en opdrachten. Uit tijdgebrek zou je de marketing graag uitbesteden aan de secretaresse, maar je kunt haar eigenlijk niet goed genoeg instrueren. Voor een marketing- of reclamebureau is geen budget. Bovendien hebben die in het verleden ook geen resultaat laten zien.
Je hebt eigenlijk geen tijd voor de marketing. Het kost je veel meer tijd en moeite dan je inhoudelijke werk. Je hebt het gevoel dat je eigenlijk niet zo goed weet hoe het moet. Je bent perfectionistisch en blijft maar schaven aan de juiste tekst. Uiteindelijk komt er niks online. Of je bent ontevreden over wat je wel hebt gepubliceerd.
Geen (leuk) werk, niet de juiste cliënten, niet de gewenste omzetten en die marketing staat je steeds meer tegen.
Je kon altijd wel een beetje bouwen op je netwerk, maar dat droogt op. Daar komt de coronacrisis nog eens bovenop. Mensen, bedrijven, ze houden allemaal de hand op de knip. Werk dat niet meer ingehaald zal worden. Bovendien heb je ook nú werk en inkomen nodig.
Je hebt niet genoeg werk of niet zoveel als je zou willen. Je draait wel productie, maar niet voor de leukste klanten. Je werkt voor ‘een redelijk tarief’, omdat de cliënten die je hebt, anders overlopen naar een ander. Terwijl je eigenlijk een hoger tarief zou willen vragen. Dat is jouw kwaliteit en werk namelijk waard!
Het probleem is dat potentiële cliënten je niet kennen én je niet kunnen vinden. De teksten op je website zijn feitelijk wel juist, maar zeggen niks over jou en jouw stijl. Daar komen mensen pas achter als ze met je in gesprek raken. Maar dat gebeurt niet, omdat je huidige teksten en social media-uitingen afschrikken en een drempel vormen.
Zo kom je nooit aan het juiste werk.
Omdat het maar niet wil lukken met die marketing, blijven werk en inkomen te laag, heb je niet de leuke klussen die je zou willen, word je niet gewaardeerd om je werk en werk je harder dan nodig.
De drempel om contact op te nemen moet weg. Jouw uitingen op je website en social media mogen niet meer afschrikken. Als jij je op de juiste manier presenteert, krijg je daar de leukste cliënten voor terug.
Moeten die cliënten natuurlijk nog we weten dat je bestaat en wat je te bieden hebt. Je moet zichtbaar en vindbaar zijn.
Je kunt daar zelf wat aan doen. Marketing voor advocaten en juristen kan snel en succesvol. Daar heb je geen marketingbureau voor nodig. Wat je wel nodig hebt is een goed plan en de juiste keuzes, zodat je niet als een kip zonder kop maar probeert te doen wat anderen doen, zonder resultaat.
Warm aanbevolen https://t.co/dvOXtUnXdh
— Ben Houdmont (@benhoudmont) October 5, 2016
Dit ontdek je in de online training Marketing voor Advocaten
Met een plan, de juiste keuzes, een goede strategie en de tips om goede content te maken, heb je in een handomdraai je marketing op orde.
- Je bent aanwezig op de juiste kanalen
- De content is snel gemaakt en spreekt boekdelen
- Je bent vindbaar en zichtbaar voor nieuwe cliënten
- Hebt de tone of voice te pakken die jouw doelgroep aanspreekt
- Weet jezelf te onderscheiden van de massa
- Je trekt de juiste cliënten
- Je weet mensen en bedrijven te overtuigen om bij jou cliënt te worden
- Je hoeft geen kennismakingsgesprekken meer te voeren, die achteraf gratis adviesgesprekken bleken te zijn
Over Charlotte
Waarom zou je nou een training over online marketing volgen, bij een jurist? Je laat je toch ook niet adviseren over juridische zaken door de groenteboer?
‘onwetende Charlotte’ (volgens mij heeft ze keihard alle NIMA-diploma’s aan de muur)
Edwin Vlems
Eigenlijk is het heel simpel: Ik begon mijn eigen juridisch advieskantoor Charlotte’s Law & Fine Prints zonder budget en alleen met een vriend die mijn website kon bouwen en een bestaand Twitter-account.
De eerste twee jaar haalde ik mijn klanten (zo noem ik mijn cliënten) voornamelijk uit social media en dus mijn online netwerk. Toen ik ging bloggen kwamen daar de klanten via Google bij. Inmiddels speelt ook YouTube een grote rol.
Dat is ook in de juridische wereld niet onopgemerkt gebleven. Zie bijvoorbeeld interviews in Mr. Magazine en Advocatie (1 & 2).
In België gaf ik al twee keer de presentatie ‘sexy contentmarketing voor advocaten’ op verzoek van KnowToGrow en juridisch uitgever Larcier.
Hoe ik aan mijn marketingsucces kom? Marketingboeken lezen, boeren verstand gebruiken en afkijken bij ondernemers buiten de juridische branche.
Ik noem mijzelf daarom graag amateur-marketeer. Immers heb ik er niet voor gestudeerd. Maar zo mag ik me van mijn marketingvrienden niet meer noemen. Laat ik mijzelf dan maar een autodidact noemen.
Het levert me ruim 30.000 unieke websitebezoekers per maand op. Op Twitter groeit mijn volgersaantal nog steeds met nu 7.055 personen. Zo ook op Facebook (4.852) en Instagram (6.419). En dan ben ik ook nog eens de grootste juridische YouTuber van Nederland met 1.770 abonnees.
Wat ik kan, kan jij ook. Daar kun je net zolang over doen als ik, of je leert het in een dag. Aan jou de keuze.
Over de training
De training bestaat uit video’s, slides en audio.
Je gaat het volgende ontdekken:
- doel en doelgroep
- tone of voice
- marketingkanalen kiezen
- systeem voor moeiteloos oneindig veel content
- tools voor het snel maken en delen van content
- bloggen en zoekmachineoptimalisatie (SEO)
- zichtbaar op social media en voor traditionele media