Zonder marketing geen bedrijf.
Marketing gaat immers niet alleen over de P van promotie of reclame en marketingcommunicatie, maar om de combinatie daarvan met het product of de dienst, de prijs daarvan en waar je het verkoopt.
Om dat goed te doen heb je een marketingstrategie nodig. Daar hoort een juridische strategie bij. Op alle onderdelen bestaan namelijk ook regels: voor de producten en diensten zelf, de prijs daarvan, waar je het verkoopt en hoe je het allemaal aanprijst en promoot.
Ook als je genoeg hebt aan enkel tools en tactieken, is het belangrijk ze goed en juridische juist in te zetten. Jij wil niet bekend staan als dat misleidende, onbetrouwbare en spammende merk, toch?
Betere marketing met een merk
Met een merk wordt je marketing beter en makkelijker. Het maakt je positionering makkelijker, je word beter herkend en de bescherming van je bedrijf is makkelijker.
Denk je al een merk te hebben? Think twice. Misschien heb je wel al een goede naam en/of logo voor je diensten en producten, misschien heb je al een branding. Maar een merk, dat je kunt beschermen, heb je nog niet.
Dat is er pas als je het hebt geregistreerd. Laat me je daarbij helpen.
Breng je marketing naar een hoger niveau
- Lees alle artikelen over marketing
- Volg de marketing masterclasses op Lawflix
- Boek een dubbele Oploskoffie voor een marketingstrategieconsult
Over Charlotte
Je bent hier, toch? Je hebt me gevonden. Je hebt zelfs deze website verkozen boven die van een willekeurige andere jurist of advocaat.
Alle marketing heb ik altijd al zelf gedaan. Nou ja, vooruit, ik schakelde een ontwerper in voor de huisstijl en heb een aantal keer een fotograaf ingehuurd.
Het begon met het lezen van boeken, gevolgd door de mini MBA in Marketing. Daardoor mag ik mijzelf marketeer noemen. De underdogpositie bevalt me echter veel beter. Dus noem ik mijzelf graag amateurmarketeer. Dat houdt de verwachtingen laag en worden de resultaten nog beter gewaardeerd.
Was dat nou een slimme marketingtactiek? O, oeps. Verklapt.