Wetboek voor Bloggers
Wetboek voor Bloggers is het boek voor elke (online) schrijver.
Het boek draait om de juridische aspecten, zoals het kiezen en beschermen van een naam, auteursrecht op teksten en afbeeldingen, reclame en marketing, het aanpakken van copycats en de zakelijke verplichtingen van een professioneel schrijver.
Wetboek voor Bloggers is praktisch ingestoken en beschrijft hoe je een eigen blog kunt beginnen en waar je dan aan moet denken, hoe je veilig content van anderen kunt gebruiken, hoe je op een legale wijze meer lezers naar je blog krijgt en meer van dat soort zaken.
In het boek staan 21 interviews met experts en ervaringsdeskundigen die elk op hun eigen gebied nog advies en inspiratie geven!
Wetboek voor Webwinkels
In 2014 zijn de regels voor webwinkels drastisch veranderd en lang niet elke webwinkel houdt zich aan deze regels. De Autoriteit Consument en Markt (ACM) is intussen druk bezig met het opleggen van boetes. Dat is niet goed voor de reputatie van webwinkels. De meeste problemen ontstaan doordat webwinkels niet voldoende op de hoogte zijn van de regels. Dit boek brengt daar verandering in!
Op een praktische wijze, met checklists en voorbeelden uit de praktijk, leer je welke regels er zijn en hoe je ze toe moet passen. Daarnaast is er ruimte voor interviews met experts en ervaringsdeskundigen over bijvoorbeeld het hebben van een pop-up store en reputatiemanagement.
Een must have voor welke webwinkelier.
Charlotte’s Law Store
Doe je het liefst zoveel mogelijk zelf? In de Law Store tref je veel handige documenten aan, voor een lage prijs. Zo weet je toch dat je de zaken goed op orde hebt, zonder er veel aan uit te hoeven geven.
Of wil je juist anderen eens adviseren de juridische zaken voor hun onderneming op orde te brengen? Doe ze dan een leuk product cadeau, zoals een het Break The Rules, not the law, notitieboek of de ondernemerskaartjes.